Acasa » Stiri imobiliare » Factori care dicteaza pretul unei case, dar si factori care il micsoreaza
vanzare-apartamente-bucuresti

Factori care dicteaza pretul unei case, dar si factori care il micsoreaza

Majoritatea persoanelor care vor sa isi achizitioneze o locuinta iau in calcul ca prim aspect locatia in care se afla imobilul. Asa cum bine stim cu totii, primul pas in procesul de vanzare al locuintei este stabilirea pretului corect. Haideti sa vedem impreuna de ce aspecte trebuie sa tinem cont pentru asta!

Conform unor statistici, pe langa locatie, mai sunt cateva aspecte care se iau in calcul. Pentru inceput, acestea sunt aspectele in ceea ce priveste nivelul de finisare si echipare, anul in care a fost construit blocul, infrastructura, utilitatile si facilitatile de care dispune, precum si vecinatatile si coproprietarii.

Majoritatea proprietarilor care vor sa isi vanda imobilul pozitioneaza gresit pretul pe piata. De regula, acesta se situeaza fie sub pretul pietei, fie peste piata. Vanzatorul ar trebui sa aiba cunostinte minime din sfera juridica, dar si in ceea ce priveste tehnica negocierii.

Al doilea lucru neglijat de catre proprietari este prezentarea casei. Odata ce am stabilit pretul locuintei, urmatorul criteriu de care ar trebui sa tinem cont este prezentarea casei intr-un mod profesionist. Cei mai multi oameni ignora acest aspect. Ordinea, curatenia, calitatea aerului si, in fond, imaginea de ansamblu influenteaza, in mod cert, decizia cumparatorului. Tocmai de aceea, o buna pregatire a proprietatii inainte de vizionarea propriu-zisa ii va mari sansele de tranzactionare, intr-un timp cat mai scurt.

Al treilea lucru pe care ar trebui sa il evitati este colaborarea cu mai multe agentii imobiliare. Atunci cand ne punem locuinta la vanzare, tendinta este aceea de a apela la mai multi agenti imobiliari crezand ca, in felul acesta, proprietatea se va vinde mult mai repede. O solutie ar fi contractarea unui singur broker profesionist, deoarece o colaborare cu mai multi agenti nu implica un angajament din partea acestora, iar eforturile depuse pentru clienti sunt minime.